دسته‌بندی نشده

نحوه بازگرداندن کالا

قوانین تعویض و ارجاع کالا :

اسکاد با هدف جلب کامل رضایت مشتریان و همچنین آسودگی خرید آنان به دنبال راهکارهای ارائه خدمات با بهترین کیفیت است. در این راستا تمام کالاها قبل از ارسال، از نظر صحت و سلامت کنترل شده و در صورت تضمین استانداردهای کیفی برای مشتریان ارسال خواهد شد. با این حال ممکن است شما مشتریان گرامی پس از دریافت کالا با مشکلاتی در کالای خریداری شده مواجه شوید. در این صورت مشتریان میتوانند با توجه به قوانین تعویض ۷ روزه سایت اسکاد، کالاهای خود را تعویض نمایند.

ارجاع و یا تعویض کالا ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

1- نواقص فنی کالای خریداری شده

2- مغایرت کالای تحویل گرفته شده با مشخصات مندرج در سایت اسکاد

3- آسیب دیدگی در شرایط حمل و نقل

چنانچه قصد تعویض و یا ارجاع کالای خریداری شده خود از فروشگاه اینترنتی اسکاد را دارید، میتوانید با توجه به شرایط زیر اقدام فرمایید. توجه بفرمایید ارجاع و تعویض کالا با توجه به قوانین زیر صورت گرفته و در غیر اینصورت اسکاد مسئولیتی بر ارجاع و تعویض نخواهد داشت.

استفاده از ضمانت ۷ روزه تعویض کالا چه شرایطی خواهد داشت:

1- مغایرت کالاهای خریداری شده از سایت اسکاد با کالای تحویل گرفته شده

در صورتی که کالاهای خریداری شده شما از نظر رنگ، جنس، سایز، مشخصات فنی و دیگر اطلاعات مندرج در سایت مطابقت نداشته باشد میتوانید تا حداکثر ۷ روز این مورد را به واحد پشتیبانی مشتریان سایت اسکاد اطلاع دهید.

1-1- چنانچه عدم تطابق به وجود آمده بدون استفاده و باز نمودن بسته بندی کالا قابل مشاهده باشد (مانند رنگ، سایز و مشخصات درج شده بر روی کارتن)، باید کالا در شرایط اولیه به همان صورتی که کالا به مشتری تحویل شده باشد، به اسکاد تحویل داده شود و از آن استفاده ای نشده باشد. عکس و فیلم مندرج در سایت اسکاد جهت کمک رسانی به خرید مشتریان بوده و از آنجایی که ممکن است مقداری از جزییات با کالای اصلی تفاوت داشته باشد، به استناد به این موارد نمیتوان اظهار مغایرت نمود.

1-2- در صورتی که عدم تطابق بدون باز کردن بسته بندی محصول، قابل تشخیص نباشد، رعایت موارد زیر الزامی است:

– تعویض کالا در صورتی ممکن است که کالا در کارتن بسته بندی سازمان و جعبه اصلی کالا به اسکاد بازگردانده شود.

– چنانچه کالا دارای کارتن اصلی، پک محافظت بسته بندی مانند یونولیت و پوشش حبابی، قوطی تیوب شیشه، متعلقات و … باشد، از دور ریختن آنها تا ۷ روز جلوگیری شود، کالا توسط مشتری دوباره بسته بندی شود و به همان صورتی که از اسکاد تحویل گرفته شده به اسکاد نیز تحویل داده شود.

1-3- کالای معیوب به همان حالت اولیه باشد و اثری از استفاده شدن در آن نباشد.

– مشتریان گرامی فراموش نفرمایید، در هنگام تحویل کالا به اسکاد، برگه رسید خرید( که شامل نام خریدار، شماره سفارش خریدار و اقلام خرید است) نیز به کالا ضمیمه شود.

– توجه فرمایید مخدوش کردن کالا و کارتن بسته بندی، نوشتن نام و نشانی، نوشتن مشکل و یا نقص فنی، بر روی کالا و یا بسته بندی کالا، ضمانت ۷ روزه اسکاد را از بین برده و اسکاد در این حالت مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.

– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان پس از فروش سایت اسکاد، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

– مشتریان عزیز دقت داشته باشید که ملاک ارجاع کالا و یا عدم ارجاع آن طبق نظر کارشناسان بخش پشتیبانی پس از فروش شرکت است؛ بنابراین از مشتریان انتظار می‌رود که حداکثر همکاری را با این واحد داشته باشند.

2-چنانچه کالا در اثر حمل و نقل آسیب دیده باشد.

در هنگام تحویل کالا از شرکت اسکاد به خریدار میباست، کالاها توسط فرد تحویل گیرنده بررسی و کنترل کامل گردد.

2-1- چنانچه شکستگی و مخدوش بودن کالا، بدون استفاده نمودن و باز کردن بسته بندی آن، مشخص باشد میباست از تحویل گرفتن بسته خودداری نمائید بدیهی است امضاء و تائید شما بمنزله دریافت کالا بصورت کامل و سالم تلقی میگردد و پس از آن شرکت اسکاد هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

•بدیهی است پس از خودداری نمودن از تحویل کالا حتما و سریعا این موضوع را به واحد پشتیبانی مشتریان سایت اسکاد اطلاع رسانی فرمایید.

2-2- چنانچه شکستگی و مخدوش بودن کالا و بسته بندی آن در هنگام استفاده از کالا مشخص شده باشد. میباست تا حداکثر ۷ روز این موضوع به واحد پشتیبانی مشتریان سایت اسکاد اطلاع رسانی گردد.

حتما در هنگام ارجاع و یا تعویض کالا توجه فرمایید :

– تعویض کالا در صورتی ممکن است که کالا در کارتن بسته بندی سازمان و جعبه اصلی کالا به اسکاد بازگردانده شود.

– چنانچه کالا دارای کارتن اصلی، پک محافظت بسته بندی مانند یونولیت و پوشش حبابی، قوطی تیوب شیشه، متعلقات و … باشد، از دور ریختن آنها تا ۷ روز جلوگیری شود، کالا توسط مشتری دوباره بسته بندی شود و به همان صورتی که از اسکاد تحویل گرفته شده به اسکاد نیز تحویل داده شود.

– کالای معیوب به همان حالت اولیه باشد و اثری از استفاده شدن در آن نباشد.

– مشتریان گرامی فراموش نفرمایید، در هنگام تحویل کالا به اسکاد، برگه رسید خرید( که شامل نام خریدار، شماره سفارش خریدار و اقلام خرید است) نیز به کالا ضمیمه شود.

– مشتری گرامی چنانچه قصد دارید علت تعویض و یا درخواست خود را برای ما ارسال فرمایید میتوانید از پشت برگه رسید کالا استفاده نمایید.

– توجه فرمایید مخدوش کردن کالا و کارتن بسته بندی، نوشتن نام و نشانی، نوشتن مشکل و یا نقص فنی، بر روی کالا و یا بسته بندی کالا، ضمانت ۷ روزه سایت اسکاد را از بین برده و اسکاد در این حالت مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.

– مشتریان عزیز دقت داشته باشید که ملاک ارجاع کالا و یا عدم ارجاع آن طبق نظر کارشناسان بخش پشتیبانی پس از فروش شرکت است؛ بنابراین از مشتریان انتظار می‌رود که حداکثر همکاری را با این واحد داشته باشند.

3- اگر کالای خریداری شده مشکل فنی داشته باشد:

مشکل فنی کالا، باید حداکثر تا ۷ روز به بخش پشتیبانی مشتریان سایت اسکاد اطلاع داده شود.

حتما در هنگام ارجاع و یا تعویض کالا توجه فرمایید :

– تعویض کالا در صورتی ممکن است که کالا در کارتن بسته بندی سازمان و جعبه اصلی کالا به اسکاد بازگردانده شود.

– چنانچه کالا دارای کارتن اصلی، پک محافظت بسته بندی مانند یونولیت و پوشش حبابی، قوطی تیوب شیشه، متعلقات و … باشد، از دور ریختن آنها تا ۷ روز جلوگیری شود، کالا توسط مشتری دوباره بسته بندی شود و به همان صورتی که از اسکاد تحویل گرفته شده به اسکاد نیز تحویل داده شود.

– کالای معیوب به همان حالت اولیه باشد و اثری از استفاده شدن در آن نباشد.

– مشتریان گرامی فراموش نفرمایید، در هنگام تحویل کالا به اسکاد، برگه رسید خرید( که شامل نام خریدار، شماره سفارش خریدار و اقلام خرید است) نیز به کالا ضمیمه شود.

– مشتری گرامی چنانچه قصد دارید علت تعویض و یا درخواست خود را برای ما ارسال فرمایید میتوانید از پشت برگه رسید کالا استفاده نمایید.

– توجه فرمایید مخدوش کردن کالا و کارتن بسته بندی، نوشتن نام و نشانی، نوشتن مشکل و یا نقص فنی، بر روی کالا و یا بسته بندی کالا، ضمانت ۷ روز سایت اسکاد را از بین برده و اسکاد در این حالت مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.

– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان پس از فروش سایت اسکاد، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

– مشتریان عزیز دقت داشته باشید که ملاک ارجاع کالا و یا عدم ارجاع آن طبق نظر کارشناسان بخش پشتیبانی پس از فروش شرکت است؛ بنابراین از مشتریان انتظار می‌رود که حداکثر همکاری را با این واحد داشته باشند.

6- چگونه کالا را مرجوع نماییم؟ مشتری گرامی چنانچه ارجاع و تعویض کالای خریداری شده شما منطبق با قوانین و مقررات ذکر شده بالا است موارد زیر را جهت ارجاع به اسکاد رعایت نمایید :

– لطفا به هیچ عنوان بدون اطلاع کارشناسان پشتیبانی کالا را به صورت خودسرانه به اسکاد ارسال نفرمایید. – در صورتی که تعویض و یا ارجاع کالای مورد نظر مشمول شرایط مذکور بندهای بالا باشد. تا ظرف حداکثر ۷ روز با واحد پشتیبانی مشتریان سایت اسکاد تماس بگیرید و این موضوع را به کارشناسان انتقال دهید.

– پس از هماهنگی مشتری با واحد پشتیبانی مشتریان سایت اسکاد، کالا توسط اسکاد از مشتری تحویل گرفته خواهد شد. و یا برای مشتریان ساکن در شهرستان، کالا توسط مشتری به صورت پستی فرستاده خواهد شد.

– درصورت ارسال با پست، تیپاکس یا شرکت حمل و نقل، رسید مربوطه را نیز به فاکتور منگنه نمایید (کالای تحویل گرفته شده در اسکاد، توسط کارشناسان پشتیبانی مشتریان سایت اسکاد بررسی شده و با مشتریان تماس گرفته خواهد شد.

6-1- چنانچه مشتری محق نبوده و کالا بدون ایراد تشخیص داده شود. واحد پشتیبانی مشتریان، این موضوع را به اطلاع مشتری خواهد رساند. دراین مرحله کالا بصورت امانی تا 1 ماه نزد سایت اسکاد باقی خواهد ماند و مشتری میتواند با پرداخت هزینه حمل، کالای خود را دوباره دریافت نماید و در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای مورد نظر در عرض 1 ماه، اسکاد در قبال کالا و زیان های وارد شده بر آن و یا مفقودی آن هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

6-2- چنانچه مشتری محق باشد، به مشتری اطلاع داده شده، کالا تعویض و برای مشتری بصورت رایگان ارسال خواهد شد.

– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان پس از فروش سایت اسکاد، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

– مشتریان عزیز دقت داشته باشید که ملاک ارجاع کالا و یا عدم ارجاع آن طبق نظر کارشناسان بخش پشتیبانی پس از فروش شرکت است؛ بنابراین از مشتریان انتظار می‌رود که حداکثر همکاری را با این واحد داشته باشند.

7- گارانتی

– مدت گارانتی کلیه کالاهای عرضه شده در سایت اسکاد برای هر کالا متفاوت است و در قسمت ویژگی ها و شرایط استفاده، (در صورت عدم درج موارد مذكور در این قسمت، گارانتی برای آن كالا وجود ندارد) درج شده است.

– اگر کالای خریداری شده شما دارای گارانتی باشد و دچار ایراد فنی شود، خریدار می بایست طبق شرایط مندرج در کارت گارانتی نسبت به ارائه کالا و دریافت خدمات پس از فروش از شرکت گارانتی دهنده اقدام نماید.

8- هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

اگر ایراد فنی، وجود عدم انطباق موارد درج شده در سایت اسکاد و کالای خریداری شده و یا آسیب دیدگی و هر عاملی که باعث تعویض و یا ارجاع کالا گردد، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش سایت اسکاد برسد، هزینه های ارسال کالا به عهده اسکاد است.

– برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض تحویل با مهر شرکت مربوطه باید همراه کالا به اسکاد ارسال شود.

– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان پس از فروش سایت اسکاد، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

9- پس از رسیدن کالا به واحد مشتریان سایت اسکاد، فرایند رسیدگی کالا چگونه خواهد بود ؟

– کارشناسان خدمات پس از فروش اسکاد، مشکلات و عدم انطباق های اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می کنند.

– چنانچه ایراد، مغایرت یا مشکل فنی توسط کارشناسان اسکاد تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.

– تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است.

– اگر در زمان ارجاع کالا و طی مراحل بررسی و اقدام مورد نیاز جهت تعویض کالا، موجودی کالا تمام شود؛ اسکاد به درخواست مشتری کالای دیگری را ارسال می کند و یا به درخواست مشتری مبلغ کالای مرجوعی را به حساب کاربری مشتری اعتبار خواهد نمود و در نهایت مبلغ خرید به حساب مشتری با درخواست مشتری واریز خواهد شد.

– قابل ذکر است در صورتی که مشتری کالای دیگری را انتخاب نماید، مابه التفاوت قیمت کالای جدید، با کالای مرجوعی محاسبه و قبل از ارسال تسویه خواهد شد. بدیهی است برای کالای گران تر، مشتری مابه التفاوت را پرداخت و برای کالای ارزان تر، اسکاد مابه التفاوت را به حساب مشتری واریز خواهد کرد.

– چنانچه در مراحل تعویض و یا برگشت کالا، کالا دچار تغییر قیمت و یا عدم موجودی شود. این مورد حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و اسکاد تعهدی در تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت نخواهد داشت.

– لازم به ذکر است اسکاد، در صورت عدم موجودی و یا تغییر قیمت کالای مرجوعی، تنها متعهد به برگرداندن مبلغ کالای خریداری شده اول (همان مبلغی که در فاکتور مشتری درج شده است) خواهد بود.

– پس از ارسال کالا توسط مشتری و دریافت کالا توسط اسکاد، بررسی و نظر نهایی کارشناسان خدمات مشتریان به طور میانگین 48 ساعت زمان خواهد برد و پس از این مدت، کارشناسان خدمات مشتریان اسکاد با مشتریان تماس گرفته و نتیجه را به مشتری اعلام خواهند نمود.

– پس از تماس کارشناسان پشتیبانی با مشتریان، چنانچه نیاز به بازگشت وجه به مشتری باشد، با رضایت مشتری مبلغ به حساب کاربری وی اعتبار خواهد شد و در صورت درخواست مشتری نسبت به واریز، مبلغ طی 48 ساعت کاری برای مشتری واریز خواهد شد

10-کدام کالاها قابلیت تعویض و ارجاع را ندارند؟

با توجه به ماهیت بهداشتی برخی از کالاها و قوانین وزارت بهداشت نسبت به فروش برخی از کالاهای بهداشتی، کالاهای زیر قابل تعویض و یا ارجاع نخواهند بود لذا از مشتریان عزیز تقاضا میشود در خرید خود نهایت دقت را به کار گیرند.

کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند (مانند کالای کتاب و رسانه و یا کالاهای مصرفی مانند لوازم التحریر) مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند.

11- بازگشت وجه

– پس از ارسال کالا توسط مشتری و دریافت کالا توسط اسکاد، بررسی و نظر نهایی کارشناسان خدمات مشتریان به طور میانگین 48 ساعت زمان خواهد برد و پس از این مدت، کارشناسان خدمات مشتریان اسکاد با مشتریان تماس گرفته و نتیجه را به مشتری اعلام خواهند نمود.

– پس از تماس کارشناسان پشتیبانی با مشتریان، چنانچه نیاز به بازگشت وجه به مشتری باشد، با رضایت مشتری مبلغ به حساب کاربری وی اعتبار خواهد شد و در صورت درخواست مشتری نسبت به واریز، مبلغ طی 48 ساعت کاری برای مشتری واریز خواهد شد.

– چنانچه مشتری در هنگام خرید از کد هدیه سایت اسکاد استفاده کرده باشد. کد هدیه مزبور یک بار مصرف بوده و برای استفاده دوباره مشتری حقی را ایجاد نمیکند و اسکاد تعهدی در تهیه کد هدیه به مشتری نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *